Friday, October 5, 2018

Naime, dok je Luna spavala Čarli je, kaže, primetila da se nešto čudno dešava dok diše. Ne samo to, Luna je ceo dan dremala i gotovo uopšte nije plakala, što je vrlo neobično.

– Gledala sam je kako spava kraj mene i shvatila da ne izgleda dobro. Otkopčala sam joj majicu i evo šta sam videla.


Kada dete ovako uvlači rebra, to nikako nije dobar znak, i treba dete što pre odvesti kod lekara. To sam i uradila i ispostavilo se da Luna ima bronhiolitis, zapaljenje bronhiola i jedva da je imala dovoljno kiseonika. Nakon noći u bolnici sa bocom kiseonika, krenula je da se oporavlja. Kako tek kreće sezona virusa, mislila sam da je važno da ovo podelim sa vama – napisala je blogerka.

KAKO NASTAJE BRONHIOLITIS?

Nastaje zbog virusa, a najčešće ga izaziva

respiratorni sincicijalni virus (RSV). Pored njega, ima i drugih tipova virusa, ali RSV je uglavnom krivac. Ono što je svima zajedničko je da se dugo zadržavaju u sluzokoži disajnih organa.

Ovim virusima prija baš ovakvo hladno vreme, kao i nagle vremenske promene, pa sada naročito bujaju.

Bebe su posebno pogođene jer im je imunitet još uvek oslabljen, a i disajni putevi su im, logično manji, dok je snaga mišića koji rade prilikom disanja nevelika.

KOJI SU SIMPTOMI?

Uglavnom su to u početku kijanje, curenje nosa, dete se malo muči dok diše, ali generalno je prvih par dana sve u redu. Međutim, sekret se nakuplja u plućima, pa dete sve teže diše i slabije jede. Jedan od najbitnijih simptoma je otežano disanje prilikom kog se čuje i šištanje. Deca ne mogu da spavaju, da jedu a često i povraćaju sluz. U svakom slučaju, čim primetite da nešto nije kako treba, svakako ga vodite kod pedijatra.

T.G.

0 comments:

Post a Comment

..

Unordered List

Sample Text

Powered by Blogger.

Popular Posts

Recent Posts

Text Widget